Diş Eti Hastalıkları Tedavisi

Diş eti hastalıkları ve tedavisi diş hekimliğinin farklı bir alanını kapsamaktadır. Bu alana Periodontoloji adı verilmektedir. Bu alan genel olarak dişler ve implant uygulamalarının yapıldığı diş çevresindeki sert ve yumuşak dokuların sağlığını inceler. Bu dokularda oluşacak hastalıklar ve bunların tedavisi ile ilgilenir.

Periodontoloji Nedir?

Diş eti hastalıkları tedavisi ile periodontoloji anabilim dalı ilgilenir. Diş eti, dişlerin etrafında bulunan yumuşak dokulardır. Dişleri çevreleyen yumuşak ve sert dokularda meydana gelen rahatsızlıkların tedavisi diş hekimliğinin bu alanı tarafından yapılır.

Dişetlerinin sağlığı, ağız ve diş sağlığı için önemlidir. Dişetlerinde meydana gelebilecek bir rahatsızlık zamanla dişleri de etkiler ve ileri boyutlarda diş kayıplarına sebep olabilir.

Dişeti problemleri ağız ve diş sağlığınıza özen göstermenize rağmen devam ediyorsa mutlaka bir Periodontoloji uzmanına görünmelisiniz.

Diş eti Hastalıkları Neden Oluşur?

Diş eti hastalıkları sıradan ve basit bir diş iltihabı değildir. Ancak başlangıç noktası öyle başlar.

Dişeti kanaması, diş eti hastalıkları konusunda önemli göstergelerindendir. En kısa sürede tedavi edilmelidir. Eğer tedavi edilmez ise çene kemiğine kadar inebilir ve çene kemiğini eritme noktasına gelebilir.

Bu hastalıkla birlikte diş etleri hassasiyet kazanır, şişer, kızarır ve çekilmeye başlar. Aynı zamanda diş boylarında uzama görülür. Dişlerin yeri değişir, araları açılır ve sallanmaya başlar. Bunun yanı sıra ağızda kötü bir koku meydana gelir.

Özellikle sigara içenlerde nikotin damarları etkilediği için diş etlerindeki kanama daha fazla hissedilir ve koku çok daha rahatsız edicidir.

Ağız içi mukozası, titizlikle bakılmadığı zaman kolaylıkla bakteri üretimine olanak sağlayabilir. Diş ve diş eti birleşimi kısmında yumuşak bakteri tabakaları kolaylıkla oluşur.

Bu plaklar düzenli diş fırçalayan ve diş ipi kullanan hastalarda görülmez. Ancak dişlerin düzenli fırçalanmadığı durumlarda dişeti hastalığı gittikçe ilerler. Diş etlerine zarar verir. Bu çoğalan bakteriler diş etlerinde iltihap ve diş etlerinin etrafındaki kemiğin erimesine sebep olur.

Ayrıca mikrobiyal dental plak adı verilen bu plaklar belli bir zaman sonra sertleşir ve diş taşına dönüşebilir. Diş taşı ile birlikte daha fazla bakteri ve plak birikerek dişeti hastalığı hızla ilerleme kaydeder.

Diş eti hastalığı ile Genel Sağlık Arasında Bağlantı var mı?

Diş eti hastalığı ile genel sağlık arasında birebir bir bağlantı olmasa da ağızda vücudun bir parçası olarak düşünüldüğünde birbirlerini etkileyen durumlardır.

Diş eti hastalıkları ile dişler üzerinde biriken plaklar kendiliğinden oluşabildiği gibi bazı kronik ve sistemik hastalıklar sonucunda da oluşur.
Dolayısıyla genel anlamda sağlık kontrollerinin yapılması ve diş eti hastalıklarının neye bağlı olarak geliştiğinin anlaşılması gerekir. Diğer taraftan dişeti çekilmesi ve diş eti hastalıkları genel vücut sağlığını bozan durumlardır.

Öncelikle enfeksiyonun gelişiyor olması zaten vücuda oldukça zarar veren bir durumdur. Ayrıca dişeti apsesi kalp krizi riskini artırdığı gibi diyabet hastalarında da durum oldukça rahatsız edici boyutlara varabilir.

Diş Eti Hastalıkları Tedavisi (Periodontoloji) yapılır iki eli ile dudaklarını açmış hastanın diş etlerine.

Diş eti Hastalığı Kalıtsal mıdır?

Dişeti hastalıklarının tamamı olmasa da bazı diş eti hastalıkları kalıtsaldır. Bazı kişilerin anatomik yapısı diş eti hastalığının oluşmasına yatkındır. Ancak dişeti hastalığının belirleyicisi tamamen ağız ve diş bakımının doğru ve düzenli yapılmamasıdır.

Diş eti Hastalıkları Nelerdir?

Diş eti hastalıkları gingivitis ve periodontitistir. Gingivitis adı verilen hastalık dişeti rahatsızlıklarının başlangıcıdır. Bu rahatsızlıkta dişetleri kanar ve büyümüştür. Kişiye fazla rahatsızlık veren bir hastalık değildir.

Diş fırçalama sırasında dişetleri hassaslaştığı için kanar. En önemli belirtileri dişeti kanamaları ve ağız kokusudur. Tedavi edilmediği takdirde daha ciddi bir rahatsızlık olan periodontitise dönüşebilir.

Periodontitis, diş eti hastalıklarının ilerlemiş safhası olarak bilinir. Diş dokularında oluşan hasarın yanında dişi çevreleyen alveol kemiğinde de hasar oluşur.

Dişeti kanamasının yanında dişetinde oluşan iltihabın akması, dişeti şişliği, kızarıklık ve ağız kokusu en yaygın belirtilerindendir. Dişeti çekilmesinin yanında kemik kaybı oluşabilir. Bu belirti dişlerin sallanmasına neden olur, dişlerin arası açılır ve ileri safhada dişler kaybedilebilir.

Diş Eti Hastalıkları Belirtileri Nasıldır?

Diş eti hastalıkları için en önemli belirti iltihap diyebiliriz. Bunun dışında diğer belirtileri şu şekilde sıralayabiliriz:

● Diş taşı oluşumu
● Dişetlerinde kanama ve kızarıklık
● Dişeti ağrısı
● Dişetlerinde şişlik
● Çene kemiği erimesi
● Dişeti çekilmesi
● Diş boylarının uzaması
● Diş aralarının ayrılması ve dişlerin yer değiştirmesi
● Dişlerin sallanması
● Ortaya çıkan ağız kokusu
Dişeti hastalıkları bu belirtilerin dışında herhangi bir bulgu olmadan da ilerleyebilir.

Diş Eti Hastalıkları Tedavisi (Periodontoloji) yapılır eli ile dudaklarını kaldırmış hastanın diş etlerinde.

Bilinen Diş Eti Genel Hastalıkları ve Tedavileri

En çok bilinen diş eti genel hastalıklarının; dişeti şişmesi, dişeti çekilmesi, dişeti iltihabı, diş eti kanaması ve ağız kokusu olduğunu söyleyebiliriz. Diş eti hastalıkları ve tedavi yöntemlerini ise şu şekilde sıralayabiliriz;

1-Diş eti Şişmesi Nedir? Tedavisi Var mıdır?

Dişeti şişmesi, iltihap veya farklı sebeplere bağlı olarak dişetlerinde oluşan şişliklerdir. Bu şişlikler hafif ve rahatsız etmeyecek ölçüde olabileceği gibi kişinin günlük hayatını etkileyebilecek boyutlarda da olabilir.

Rahatsızlık ağız ve diş sağlığına dikkat edilmemesinden kaynaklanabilir. Eğer sebep bu değilse daha ciddi bir nedene bağlı olarak ortaya çıkmış olabilir.

Dişeti şişmesi ağız ve diş sağlığına önem verilmesi ve yumuşak gıdaların tüketilmesi ile beraber kısa sürede iyileşebilir. Eğer yapılan bu işlemlere rağmen devam ediyorsa mutlaka diş eti hastalıkları uzmanına başvurmak gerekir. Tedavi edilmediği takdirde dişeti çekilmesine ve diş kayıplarına neden olabilir.

2-Diş eti çekilmesi nedir? Tedavisi var mıdır?

Dişeti çekilmesi, dişlerin çevresindeki yumuşak dokuya zarar veren ciddi bir dişeti enfeksiyonudur. Yaygın olarak görülebilen bu rahatsızlık alınacak önlemlerle önlenebilir. Ağız ve diş sağlığına gereken önemin gösterilmemesinden kaynaklanabilir. Dişlerin düzenli fırçalanması, diş ipi kullanımı ve düzenli diş muayenesi rahatsızlığı önleyecektir.

Tedavisi olan bu rahatsızlık hafife alındığında dişlerin gevşemesine ve diş kayıplarına yol açabilir. Tedavisi diş yüzeyindeki tartar ve bakterilerin temizlenmesi ile yapılabilir. Enfeksiyon ilerlediyse antibiyotik ilaç ve jellerin kullanımı gerekebilir. Eğer ilerlemiş ve bu yöntemlerden sonuç alınamıyorsa diş cerrahisi cep küçültme ameliyatı yapabilir.

3-Diş eti iltihabı nedir? Tedavisi Var mıdır?

Dişeti iltihabı, bakteri içeren enfeksiyonların sebep olduğu bir rahatsızlıktır. Genellikle hafif seyreden enfeksiyonlar şeklinde kendini gösterir. Kişiye rahatsızlık vermeyeceği gibi ilerleyen enfeksiyonlarda konuşma, yemek yeme ve çiğneme de güçlüklere sebep olabilir. Hastalığın tedavi edilmemesi diğer dişeti hastalıklarında olduğu gibi diş kaybına yol açabilir.

Rahatsızlık uzun süreli ve düzenli diş fırçalama işlemi ile diş ipi kullanılarak tedavi edilebilir. Bu işlemler yapıldığında rahatsızlık kısa sürede iyileşebilir. Periodontoloji diş taşı temizliği yöntemini bu rahatsızlığın tedavisinde kullanır. Diş yapısındaki problemlerin çözümü de iltihabı önleyecektir.

4-Diş  eti kanaması nedir? Tedavisi Var mıdır?

Dişeti kanaması, dişetlerinde oluşan plakların iltihaplanması sebebiyle ortaya çıkan rahatsızlıktır. Dişetlerinde biriken plaklar bir süre sonra iltihaba ve kanamaya neden olur. Ayrıca dişlerin sert fırçalanması, diş ipinin yanlış kullanımı ve protezlerdeki sıkıntılardan da kaynaklanabilir.

Bu kanamalar dişetlerindeki hastalıkların belirtisi olabileceği gibi başka sağlık problemlerinde de kaynaklanabilir. Bu diş eti hastalığı kanser belirtisi olabilir. Löseminin belirtileri arasında dişeti kanaması da yer almaktadır.

Dişeti kanamasının da en önemli tedavisi ağız ve diş sağlığına gerekli özenin gösterilmesidir. Diş fırçaları konusunda kişi daha yumuşak kıllı diş fırçalarını tercih etmelidir. Kanamaların ileri boyutta olduğu durumlarda ise ilaçlar, özel diş macunları ve ağrı kesiciler kullanılabilir.

Diş Eti Hastalıkları Tedavisi (Periodontoloji) yapılır beyaz dişleri olan kadının diş etlerinde.

5-Ağız Kokusu Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

Ağız kokusu, nefes verme ile birlikte dışarı çıkan kötü ve rahatsız edici kokudur. Kişilerin kendi nefesinin kokup kokmadığını fark etmesi zordur. Bu nedenler kişi bu durumdan haberdar olmayabilir.

Ağız kokusun temel sebebi ağız hijyenine gerekli özenin gösterilmemesidir. Bunun dışında diş rahatsızlıklarının belirtileri olacağı gibi diğer başka hastalıkların semptomları da olabilir.

Tedavi ağız ve diş bakımı ile kolayca yapılabilir. Öncelikle ağız kokusuna sebep olan sorunun ne olduğu anlaşılmalıdır. Düzenli diş fırçalama, diş ipi kullanımı, gargara kullanımı, bol su tüketimi, naneli veya mentollü sakız çiğneme, tütün kullanımını bırakma gibi önlemlerle ağız kokusu giderilebilir.

Periodontoloji (Diş Eti Hastalıkları) Fiyatları Nasıldır?

Periodontoloji fiyatları yapılacak muayene sonrasında rahatsızlığın türüne ve tedavi işlemlerine göre belirlenebilir.

Periodontoloji alanında Ankarada Redent Klinik huzurla tedavi olabileceğiniz adres. Diş eti hastalıkları konusunda uzman kadrosuyla size en uygun dişeti tedavisini uygulayacaktır.

Diş Eti Hastalıkları Tedavisi ve diğer diş tedavi hizmetlerimiz konusunda detaylı bir şekilde bilgi almak için iletişim sayfamızdan bizlere ulaşabilir, online randevu alabilirsiniz.