Sedasyon-Uyutularak Diş Tedavisi

Tıbbi uygulamalar yapılırken hasta değişen oranlarda ağrı veya rahatsızlık hissedebilir. Hastanın bilinci açıksa ağrının şiddeti daha fazla duyulur. Ağrının hissedilmemesi için tedavi öncesi anestezi uygulanır. Uygulanan anestezi lokal ya da genel olabilir. Bunun yanında daha hafif işlemler için uygulanan uyutma işlemine sedasyon (uyutularak diş tedavisi) adı verilir. Bu, hastanın işlem sırasında ağrı hissini duymaması için rahatlama ve gevşeme sağlayan bir yöntemdir.

Sedasyon Nedir?

Sedasyon anestezi hastaya damardan verilen ilaçlarla kontrollü şekilde yarı uyur hale geçmesi işlemidir. Bu, özellikle diş hekimlerinin tedavilerinde kullanılan bir anestezi yöntemidir. Özellikle çocuk hastalarda işlem uzun sürecek ise tercih edilmektedir. Bunun yanında diş tedavisinden huzursuz olan ya da korkan çocukların tedavi sırasında hareket etmesini engellemek için uygulanır.

Bu yöntem ile hastaların tedaviye karşı kaygısı azaltıldığı gibi tedavi sırasında verecekleri ani tepkilerin de önüne geçilmiş olur. Sedatif hipnotik ilaçlar ile ağız veya damar yoluyla verilerek anestezi gerçekleştirilir. İlaçların oranı hastanın yaşına, yapılacak tedaviye ve süreye göre değişiklik gösterir.

Bilinçli Sedasyonun Amaçları Nelerdir?

Bilinçli sedasyon sırasında hastanın bilinci yerindedir ve doktor ile iletişim kurabilir. Uyutularak diş tedavisi diş çekimi ve diş tedavilerinde tercih edilen bir yöntemdir. İşlemin amaçlarını şu şekilde sıralayabiliriz:

● Hastanın diş tedavisi korkusunu ya da bir başka deyişle dişçi koltuğu fobisinin tedaviyi engellemesini önlemek amacıyla uygulanır.
● Çocuklarda diş tedavisi sırasında travma oluşumunu engellemek için yapılır.
● Kişinin tedavi sırasında duyduğu kaygı ve stres hislerini azaltmaya yardımcı olur.
● Engelli bireylerin tedavi esnasında ani hareketlerden kaçınmaları için uygulanır.

Sedasyon Kimlere ve Nasıl Uygulanır?

Sedasyon işleminin uygulandığı kişiler kaygı, diş hekimi korkusu ya da panik atak gibi rahatsızlıkları bulunan hastalardır. Bu işlem, ağız ve diş sağlığı kapsamında alerjik reaksiyon göstermeyen bütün hastalara uygulanabilir. Bunun yanında çocukların diş tedavileri yada diş çekimi işlemleri sırasında da bu anestezi yöntemi tercih edilmektedir.

Diş hekimi karşısında direnç gösterebilen zihinsel ve psikolojik rahatsızlığı bulunan kişiler için de uyutularak diş tedavisi uygulanmaktadır. Özellikle çocukların diş tedavisi sırasında ağızlarına sokulan maddelere karşı mide bulantısı ve kusma gibi tepkiler verdiği durumları engellemek maksadıyla bu yöntem tercih edilir. Bu anestezi yöntemi diş tedavileri dışında endoskopi, kolonoskopi gibi işlemlerde, bilgisayarlı tomografi çekimlerinde, biyopsi ve sünnet uygulamalarında kullanılabilir.

Sedasyonun yapılmasından önce uzman hasta için bir planlama yapar. Sedasyon ilaçları olarak türü ve dozu belirlenir ve hastanın tıbbi geçmişine göre bazı durumlarda EKG ve kan testi de istenebilir. Kişi işlem için uygun görülürse damar yolu açılarak ilaç verilir. Kişiye ilaç verilmesinin ardından tedaviye başlanabilir. Eğer işlem uzar ve kişinin bilinci açılırsa ek doz yapılabilir. İşlem bittikten sonra kişi normale dönene kadar gözlem altında tutulur. Normale dönen hasta taburcu edilir.

Sedasyon (uyutularak diş tedavisi) uygulanır dişçi koltuğunda ki hsataya

Sedasyon (Uyutularak Diş Tedavisi) Dereceleri Nelerdir?

Sedasyon işleminin çeşitli dereceleri vardır. Bu dereceler kişinin bilincinin durumu ile doğrudan ilişkilidir. Dereceleri şu şekilde sıralayabiliriz:

Minimal Sedasyon:
Minimal sedasyonda kişinin bilinci açıktır ve tepki verir. Lokal anestezi uygulanmıştır.

Bilinçli Sedasyon:
Bu işlem sırasında hastanın bilinci yerinde olmakla beraber hafif dozda bir baskılama söz konusudur. Refleksleri yerindedir.

Orta Derecede Sedasyon:
Orta derece sedasyonda hasta ilacın etkisi ile yoğun uyku hissi duyar, bilinci baskılanmıştır. Fakat çevresine karşı duyarlılığını kaybetmez.

Derin Sedasyon:
Bu işlem süresince bilinç baskılanmıştır ve hasta oksijen desteğine ihtiyaç duyar. Ancak çok ağrı hissettiği durumlarda yanıt verebilir.

Sedasyon Yan Etkileri Nelerdir? Zararları Var mıdır?

Sedasyonun zararları genel anesteziye oranla çok daha azdır. Hasta bu işlem sırasında normal şekilde solunum yapabildiği için çok fazla zararı yoktur. Ağız ve diş sağlığı özelinde sadece kalp rahatsızlığı ve buna benzer riskli hastalıkları bulunanlar için bazı tetkiklerden sonra uygulanması gerekir.
Bu işlemin yan etkileri ise kalp ritminde artma ya da azalma, kan basıncında artma ya da azalma ve kalpte ritim bozukluğudur.

Daha sık görülen yan etkileri ise halsizlik, baş ağrısı, kısa süreli bilinç kaybı, reflekslerde azalmadır. Bu yan etkiler herkeste görülmez. Fakat görülen hastalarda da belli bir süre sonra kaybolur.

Sedasyon (uyutularak diş tedavisi) yapılır ağzı açık olan hastanın dişlerine

Sedasyon ve Genel Anestezi Arasındaki Fark Nedir?

Sedasyon ile genel anestezi arasında belirgin farklar vardır. Sedasyon işleminin uygulandığı hastanın bilinci açıkken, anestezi uygulanan hastanın bilinci kapalıdır. Sedatif ilaçlar ile uyutulan hasta kendini daha rahat ve konforlu hisseder. Her iki yöntem de hastanın herhangi bir ağrı ya da acı hissetmesini engellemek amacıyla uygulanır.

Sedasyon (Uyutularak Diş Tedavisi) ile Diş Tedavisi Fiyatları Nasıldır?

Sedasyon ile diş tedavisi fiyatları tedavinin türüne ve kullanılacak işlemin çeşidine göre değişiklik gösterir. Uyutularak diş tedavisi diş tedavisi özellikle diş hekiminden korkan çocuklar ve yetişkinlerin kaygısını ortadan kaldıracak bir anestezi yöntemi olarak dikkat çekmektedir. Bu durum hem hastayı hem de diş hekimini tedavi sırasında rahatlatır. Böylece diş tedavileri bir travma ya da fobi olmaktan kurtulmuş olur.

Redent Klinik Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi diş tedavilerini sizin için sorunsuz ve sıradan bir işlem haline getirmeyi taahhüt eder. Ankara sedasyon ile diş tedavisi konusunda uzman anestezi hekimleri ile size ağrısız ve acısız bir diş tedavisi imkanı sunar.

Sedasyon ve diğer hizmetler için bilgi almak isterseniz iletişim sayfasından bizlere ulaşabilirsiniz.